MOJE WPISY
NAJNOWSZE WPISY
Style zarządzania – Demokratyczny
Styl ten buduje zaufanie i wzmacnia więzi w grupie. Demokratyczny – tutaj liczy się zdanie każdego pracownika. Manager podejmuje decyzje w...
Oświecenie
Oświecenie to stan, w którym jesteś ponad Ego. Tutaj nie zachowujesz się emocjonalne, nawykowo lub ekspresyjnie. Twoje wdrukowane oprogramowanie...
Moc
Moc to poczucie, że mogę zmieniać świat, mam możliwość wywierania wpływu. Ludzie czujący moc, to ludzie sukcesu, którzy znają zasady gry....
Miłość
Radość prowadzi do miłości, a ona generuje w Twoim ciele otwartość. Miłość to poczucie bezpieczeństwa i ufanie ludziom w taki sposób, że przyjmują...
Radość
Ciało jest wehikułem do odczuwania radości. Radośni ludzie są optymistyczni, pokazują, że życie jest piękne. Stają się naturalnymi liderami,...
Inteligencja Emocjonalna prowadząca do sukcesu
Jak zwiększyć poziom EQ, który jest jednym z 5 najbardziej kluczowych kompetencji menadżerskich dzisiejszych czasów? Jak rozwijać empatię w...
Wdzięczność
Wdzięczność jest ćwiczona i polega na zrozumieniu tego, że wszystko jest prezentem od Boga. Za Boga weź cokolwiek na co masz ochotę: Allaha, wyższą...
Elastyczność
Jesteś maszyną do uczenia się, przez co jest Ci łatwiej rozpoznawać i odnajdywać się w świecie. Zacznij być wartością samą w sobie, a odkryjesz co...
Pożyteczność
Rzeczywistość nie różni się dla każdego z nas, bo chodzimy po tych samych ulicach lecz każdy z nas postrzega je na swój sposób. Pani Herbuś chodzi...
Akceptacja
W tym stanie emocjonalnym - Akceptacja - już jest się ponad własne Ego. Akceptacja mówi: powinno, być tak jak jest. Ci, którzy akceptują, są ludźmi,...
Pycha
Pycha jest narcyzmem – kochasz siebie z wzajemnością. To jest największy demon. Narcyzm polega na tym, że ludzie wychodzą z założenia, iż są lepsi...
Obojętność
Obojętność jest przeciwieństwem miłości. To paraliż duszy doprowadzający do przedwczesnej śmierci. Jest oparta o schemat: mam to w dupie, nie zależy...
Nienawiść
Nienawiść - to opcja działania - ktoś mnie skrzywdził, a przecież nie powinien, więc ja się na nim zemszczę. To powoduje powstanie wewnętrznej...
Złość
Złość - Tu panuje przekonanie, że powinienem dostawać to czego chcę! To połączenie siły i frustracji w jeden mechanizm. Pojawia się cel: zmienić...
Pożądanie
Pożądanie - To Twój wyidealizowany obiekt lub sytuacja, w której widzisz tylko wybrane przez siebie cechy obiektu pożądanego. Widzisz tylko...
Smutek
Smutek - w tym stanie Twoje ciało nadal jest skurczone - podobnie jak w poprzednich, do tej pory opisanych. Ruchy są powolne, a zachowanie pasywne....
Frustracja
Frustracja - Polega na tym, że moje myślenie na temat otaczającego mnie świata jest inne, niż ten który znam. Czyli, oczekuję podwyżki w pracy od...
Lęk
Lęk - Uciekamy przed nieznanym, przed czymś, czego nie znamy i co nas przeraża. Siedząc w swojej piaskownicy, czujemy się bezpieczenie i komfortowo....
Apatia
Apatia – to córka Wstydu i Poczucia Winy ściągająca mnie w dół. Sięga głęboko do mojego wnętrza oznajmując, że cokolwiek będę próbował zrobić, to i...
Poczucie winy
Trzecia już część! Poczucie winy... To bardzo bliski kuzyn wstydu, który został nam wdrukowany w dzieciństwie za pomocą systemu religijnego....
Wstyd
Kolejna z naszych emocji - Wstyd. Każdy go czasem odczuwa! Wstyd... Zarządzanie sobą polega na zwracaniu uwagi i czujności swoich reakcji na bodźce...
Podsumowanie stylów zarządzania
Dobry manager dobiera styl zarządzania w zależności od sytuacji, potrzeb ludzi czy zadania, które jest do wykonania. Pamiętać należy, że na...
Style zarządzania – procesowy (normatywny)
Styl procesowy (normatywny) – lider koncentruje się tu na standardach i sposobie wykonania zadania. Nacisk jest na wykonywanie działań efektywnie i...
Style zarządzania – nakazowy
Stosujesz siłę i wprowadzasz strach. Styl nakazowy – czyli zarządzanie przez strach. Opiera się na ciągłym monitoringu i kontroli pracowników oraz...
Style zarządzania – Autorytarny (wizjonerski)
Wyznaczasz cel i działasz. Styl autorytarny (wizjonerski) – uważany jest za jeden z najbardziej efektywnych stylów z biznesowego punktu widzenia. W...
Style zarządzania – trenerski (coaching)
Budujesz poczucie własnej wartości pracownika. Styl trenerski (coaching) – najbardziej rozwijający zespół. Lider koncentruje się na słabych i...
Style zarządzania – Afiliacyjny
Styl nastawiona na zachowanie i komunikację. Styl afiliacyjny – manager nastawiony jest na ludzi i budowaniu harmonii i zrozumienia w zespole. Styl...
Style zarządzania – umiejętności managera
W jaki sposób umiejętności coachingowe managera mogą zwiększać jego skuteczność? Coaching jako jedno z narzędzi zarządzania współczesnego...
Kinestetyk
Czyli jak to działa: Ludzie, którzy koncentrują się głównie na wrażeniach i uczuciach nazywamy kinestetykami. Mówią wolniej od wzrokowców i...
Słuchowiec
Czyli jak się to nazywa? Ludzi, którzy przedstawiają w umyśle rzeczywistość w postaci wypowiedzianych słów nazywamy z łowcami. Zwracają uwagę na...
Wzrokowiec
Czyli jak to wygląda? Ludzi, którzy przedstawiają swoich umysłach rzeczywistość przede wszystkim w postaci obrazów, nazywamy wzrokowcami....
Style reprezentacji – kanały komunikacji
Doświadczamy z świat i zdobywamy informacje oni używając pięciu zmysłów: Wzroku, słuchu, dotyku, zapachu i smaku Na podstawie tego co widzimy,...
Poziom Duchowości
Bóg, Siła Wyższa, Sumienie czy Idea, te słowa oddają istotę poziomu duchowości. Bo po przepracowaniu siedmiu poziomów według Diltsa przyszedł teraz...
Rozpoznanie siebie – Misja
Skoro dotarłaś już tutaj i jak rozumiem określiłeś poprzednie poziomy zaczynając od środowiska do tożsamości, to teraz przyszedł czas na określenie...
Rozpoznanie siebie – Tożsamość
Wschodzimy coraz głębiej w Ciebie i pewnie już brakuje Ci tchu. Wiele osób potrzebuje to przetrawić, przemyśleć, przespać się z tym nim zaczną dalej...
Rozpoznanie siebie – Wartości
Jeśli znasz cel swojej podróży, to nigdy się nie zgubisz. To jest najprawdziwsza prawda, ale pod jednym warunkiem, że prowadzi Cię Twój osobisty...
Rozpoznanie siebie – Przekonania
Po określeniu, którymi nowymi kompetencjami chcesz się charakteryzować aby osiągnąć stan zadowolenia z siebie, przechodzimy do czegoś co Cię...
Rozpoznanie siebie – Umiejętności
Kiedy określisz już swoje nowe środowisko w jakich chcesz przebywać i żyć oraz określisz swoje nowe zachowanie, które pomoże Ci osiągnąć ten stan,...
Rozpoznanie siebie – Zachowanie
Jak już ustalisz problem w swoim środowisku i ustalisz szczegóły zmiany, przejścia lub wyjścia ze starej piaskownicy, to teraz przyszedł czas na...
Rozpoznanie siebie – środowisko
Piramida Diltsa wyjaśnia i obnaża Cię podczas pracy jaką wykonujesz odpowiadając samemu sobie - samej sobie na zadane pytania. W pierwszej...
Cykl uczenia się wg. Davida Kolba
Uczenie się jest procesem ciągłym, polegającym na pozyskiwaniu nowej wiedzy i umiejętności. Możemy rozpocząć naukę na dowolnym etapie modelu Kolba....
Nauka osób dorosłych
Człowiek dorosły uczy się, gdy: Jest gotowy na zmiany – tzn. że ma otwartość na poznawanie nowych rzeczy, nowych umiejętności i na szukanie...
Pracuj z Wizją i Strategią
Chciałbyś wznieść swoją firmę na wyższy poziom? • Chcesz mieć zmotywowany zespół osiągający cele? • A może chciałbyś, żeby twoi...
Cele przyszłościowe organizacji
Cel przyszłościowe organizacji – cel dla działu – cel dla pracowników Etapy Pytania zachęcające zespół do dyskusji i ustalenia precyzyjnego...
Mój zespół
O ostatecznym sukcesie menadżera decyduje wynik uzyskany przez jego zespół. Na zespół składają się poszczególni jego członkowie, którzy wnoszą swoje...
Odpowiedzialność Menadżera
Zadanie Zrozumienie Cechy skutecznego lidera Zatrudnianie Wyszukiwanie osób posiadających odpowiednie kompetencje do osiągnięcia sukcesu...
Elementy odpowiedzialności lidera
Według Linda Hill Za rekomendowanie oraz inicjowanie zmian, czasami poza ich kompetencji, podnoszących wydajność i zespołów Opracowywanie i...
Przewodzenie
Przewodzenie świetle obecnych wyzwań stojących przed menadżerami to stworzenie podległym pracownikom warunków zachęcających ich do podążania za nim...
Istota zarządzania partnerskiego
"Ludzie nie opuszczają organizacji, tylko swoich szefów" Oczekiwania wobec menadżerów w XXI wieku są bardziej złożone niż wieku ubiegłym. Jest to...
Rozpoznawanie własnych potrzeb w obecnej organizacji
Odpowiadając siebie na pytania z poprzedniego zagadnienia w temacie rozpoznawania...
Rozpoznawanie własnych potrzeb
Funkcja potrzeb stała się podstawą najsłynniejszej teorii ludzkiej motywacji opracowanej przez psychologa Abrahama Maslowa. Teoria ta dotyczy jego...
Pytania budujące rozwiązanie
Pytania kształtują odpowiedź – zadając właściwe pytania menadżer umożliwia pracownikom budowanie rozwiązań, pomagają one pracownikowi skoncentrować...
Pytania otwierające
Wielu menadżerów oczekuje niemożliwego id ludzi, którymi zarządza. Już na samym początku rozmowy, która określa powierzenie zadania, słyszę porażkę...
Pytania sytuacyjne
Do czego mogą być potrzebne tego typu pytania w pracy menadżera czy w podczas samorozwoju? Przede wszystkim w ustaleniu wizji i emocji...
Pytanie odwołujące się do zmysłów
Umiejętność zadawania dobrych i trafnych pytań przydaje się w życiu prywatnym jak też i zawodowym. Będąc menadżerem czy szefem zespołu napewno...
Pytania budujące zaangażowanie
Menadżer stosujący tego rodzaju pytania ma większość pewność co do efektywności pracy osoby podwładnej, z którą pracuje. Dowiaduje się także, o...
Pytania o idealny wynik
Niby wydaje się to takie proste w pracy menadżera aby zapytać o wynik podwładną osobę, prawda? A jednak nie! Bo w tradycyjny i powszechny sposób...
Pytania dotyczące motywacji
Jedni udzielają porad i rozwiązań chcąc być w ten sposób postrzeganym jako mada osoba. Drudzy milczą i sugestywnie mową niewerbalną budują napięcie...
Pytania zamknięte
Drugim rodzajem pytań jakie należy stosować w świadomy sposób, są tak zwane pytania zamknięte, które nie dają zbytniego dużego wyboru naszemu...
Pytania otwarte
Napewno zgodzisz się ze mną, że zadawanie właściwych pytań w odpowiedni sposób to bez wątpienia najważniejsza umiejętność dobrego sprzedawcy,...
Pytania coachingowe
Kto pyta nie błądzi - podpisuje się pod tym powiedzeniem obiema rękoma. Jednak niewiele osób zadaje sobie pytania stojąc przed lustrem, czy pisząc w...
Scenariusz rozmowy motywacyjnej z pracownikiem
PrzywitanieWitam, cieszę się, że możemy chwilę porozmawiać. Wiesz obserwuje jak tylko jest to możliwe twoją pracę i chcę się z tobą czymś podzielić....
Manipulacja czy wywieranie wpływu
Każdego dnia komunikujesz się z innymi ludźmi, przedstawiasz im swoje racje, czasem próbujesz do czegoś przekonać. Tylko od Ciebie zależy, czy...
Manipulacja czy wywieranie wpływu
Każdego dnia komunikujesz się z innymi ludźmi, przedstawiasz im swoje racje, czasem próbujesz do czegoś przekonać. Tylko od Ciebie zależy, czy...
Emocje
Intelekt to nie wszystko. Wysoki wynik w teście na inteligencję (IQ) bardzo niewiele nam powie o inteligencji emocjonalnej (EQ), a to od tej drugiej...
Emocje
Intelekt to nie wszystko. Wysoki wynik w teście na inteligencję (IQ) bardzo niewiele nam powie o inteligencji emocjonalnej (EQ), a to od tej drugiej...
Podsumowanie Aktywnego słuchania
Przez dziesięć tygodni czytałaś i uczyłeś się w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji z podwładnym, czy partnerem. Teraz już wiesz co to...
Podsumowanie Aktywnego słuchania
Przez dziesięć tygodni czytałaś i uczyłeś się w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji z podwładnym, czy partnerem. Teraz już wiesz co to...
Wyrażanie siebie
Podczas uważnej komunikacji warto abyś zwróciła uwagę na komunikat typu JA, w którym akceptujesz stan emocjonalny, sytuacji i zachowań nadawcy....
Wyrażanie siebie
Podczas uważnej komunikacji warto abyś zwróciła uwagę na komunikat typu JA, w którym akceptujesz stan emocjonalny, sytuacji i zachowań nadawcy....
Odzwierciedlanie uczuć
Aktywne słuchanie polega też na tym aby dać odczuć rozmówcy, że nie tyle rozumiesz (sfera intelektu) co czujesz (sfera emocjonalna) wypowiedziane...
Odzwierciedlanie uczuć
Aktywne słuchanie polega też na tym aby dać odczuć rozmówcy, że nie tyle rozumiesz (sfera intelektu) co czujesz (sfera emocjonalna) wypowiedziane...
Dowartościowanie
Każdy z nas chciałby mieć wysoką samoocenę i poczucie własnej wartości. Na tym jakże prostym mechanizmie psychologicznym zasadza się kolejna...
Zachęta
Aktywne słuchanie jest najważniejszym elementem międzyludzkiej komunikacji. Moja umiejętność usłuchania dobrze wpływa na jakość mojej relacji w...
Podsumowanie
Do asertywnej komunikacji należy też podsumowanie, czego nie czyni wielu menadżerów i sprzedawców podczas zakończenia rozmowy. Pozostawiają temat,...
Klaryfikacja
Podczas rozmowy z klientem warto abyś postępował tak, by Twój klient widział, słyszał i czuł, że jest traktowany w wyjątkowy sposób. Możesz to...
Precyzowanie
Pracując nad jakością komunikowania się, to Ty bierzesz pełną odpowiedzialność za jakość przekazywanej treści. Treści, która powinna dotrzeć do...
Stres
Nowy cykl wpisów - emocje. Mamy je wszyscy, poznajmy je lepiej! Stres jest chorobą naszych czasów. Pewnie czasami boisz się o utratę pracy,...
10. Kompensacja
Ten mechanizm obronny polega na wynagradzaniu siebie za braki lub defekty. Daje sobie chwilową przyjemność, lecz powtarzając daną czynność mogę...
26. Hipochondryzacja
Skupiasz się na doznaniach płynących z własnego ciała; bólu, cierpienia -porównujesz je do zasłyszanych chorób. Wyolbrzymiasz dolegliwości fizyczne....
Trzy warstwy nerwicy wg. F. Perlsa
Nasze życie polega na tym aby w ciągłym procesie uświadamiać sobie potrzeby, do zaspakajania których potrzebne jest wsparcie i świadomość...
Kontrakt
Pomaga określić warunki współpracy z samym sobą. Doprowadza do uważności na najwyższym poziomie wtajemniczenia, przychylając się wypełniania...
Przekonania
Od dziecka obserwuję otaczający mnie świat i nagrywam wszystko co widzę, słyszę, czuję. Największe autorytety począwszy od rodziców byli moimi Guru....
F. U. S. Oczekiwania P. K. cz. 4
Masz możliwość wywierania wpływu lub manipulacji oczekując od osoby, do której mówisz. Jakość zadawania pytań ma ogromny wpływ na odpowiedź, a...
11. Regresja wieku
Ten mechanizm stosujesz w celu manipulacji partnerem, współmałżonkiem lub kolegą - koleżanką. Wchodząc w osobowość dziecka, pragnąc osiągnąć...
27. Zniekształcenie
Postrzegasz świat wokół siebie w sposób oparty tylko i wyłącznie na własnym modelu. Kiedy otrzymujesz od kogoś kwiaty, co wcale nie jest dowodem...
Przerwa między…
1. Przerwa między wycofaniem a doznaniem Wydaję się nie reagować na impulsy zmysłowe pochodzące z mojego ciała lub przejawiam taki stopień...
5 funkcji i dysfunkcji osiągania celów
Prowadząc swój biznes od 1999 roku nabyłem doświadczenie, którym teraz się dzielę z Tobą. Poznałem ograniczenia wpływając na moją niemoc twórczą....
Wartości
Przez lata pomagały mi odnajdywać drogę kiedy zbaczałem ze szlaku życiowych celów. To one podkreślały właściwe decyzje i stanowiły solidne filary...
F. U. S. O. Powód K. cz. 5
jest bardzo ważnym elementem komunikacji, bez niego będzie Ci trudno zrealizować całość. Masz prawo - pozycje, stanowisko, miejsce - czyli powód aby...
Pokój
W tym stanie posiadasz wyższą jaźń i zastanawiasz się, co możesz zrobić, żeby na świecie był pokój. Żeby nie było głodu, nie było biedy, chorób...
12. Acting-out
Jeżeli masz potrzebę wyładowania swoich emocji na worku treningowym, albo dania komuś w mordę, to ten mechanizm stosowany jest właśnie przez Ciebie....
28. Identyfikacja projekcyjna
Nieustannie posądzasz kogoś, kto przyjmuje postawę przyjazną, o agresję, tak by tę agresję w konsekwencji wywołać. Tu zarzucasz komuś coś, co jest...
Zarządzanie sobą cz. 1
Był czas kiedy ważne sprawy odkładałem na później mając nadzieję - podświadomie oczywiście - że o nich zapomnę, a następnie robiłem je w ostatniej...
Rozpoznaj swój kapitał
Zastanów się przez chwilę nad czynnikami, które Cię motywują do działania. Jakie jest ich znaczenie w Twoim życiu i na jaką skalę? Czy ustalałaś...
Tożsamość
To w jaki sposób myślisz o sobie ma wpływ na Twoje sukcesy oraz porażki. Myśląc o sobie w kategoriach; „Jestem beznadziejny”, „Nie nadaję się do...
F. U. S. O. P. Konsekwencje cz. 6
Nie zawsze jest kolorowo, że komunikat wysłany do drugiej osoby zostanie dobrze zrozumiany. Jeśli zastosowałaś poprzednie pięć punktów, to...
Część pierwsza – podsumowanie stanów emocjonalnych.
Opisane do tej pory stane emocjonalne, publikowane co środę, przez 4 miesiące, maja na celu uświadomienie Tobie stanu, w którym najczęściej...
13. Fiksacja
Daje krótkotrwały zysk w postaci zmniejszenia odczuwania napięcia, a to jest podstawowe zadanie mechanizmów obronnych. Fiksacja polega na uporczywym...
29. Porównania w służbie ego
Powiększasz lub pomniejszasz swoje sukcesy lub błędy poprzez odwołanie się do określonych elementów rzeczywistości. Działając w służbie ego...