MOJE WPISY

NAJNOWSZE WPISY

Style zarządzania – Demokratyczny

Style zarządzania – Demokratyczny

Styl ten buduje zaufanie i wzmacnia więzi w grupie. Demokratyczny – tutaj liczy się zdanie każdego pracownika. Manager podejmuje decyzje w...

Oświecenie

Oświecenie

Oświecenie to stan, w którym jesteś ponad Ego. Tutaj nie zachowujesz się emocjonalne, nawykowo lub ekspresyjnie. Twoje wdrukowane oprogramowanie...

Moc

Moc

Moc to poczucie, że mogę zmieniać świat, mam możliwość wywierania wpływu. Ludzie czujący moc, to ludzie sukcesu, którzy znają zasady gry....

Miłość

Miłość

Radość prowadzi do miłości, a ona generuje w Twoim ciele otwartość. Miłość to poczucie bezpieczeństwa i ufanie ludziom w taki sposób, że przyjmują...

Radość

Radość

Ciało jest wehikułem do odczuwania radości. Radośni ludzie są optymistyczni, pokazują, że życie jest piękne. Stają się naturalnymi liderami,...

Wdzięczność

Wdzięczność

Wdzięczność jest ćwiczona i polega na zrozumieniu tego, że wszystko jest prezentem od Boga. Za Boga weź cokolwiek na co masz ochotę: Allaha, wyższą...

Elastyczność

Elastyczność

Jesteś maszyną do uczenia się, przez co jest Ci łatwiej rozpoznawać i odnajdywać się w świecie. Zacznij być wartością samą w sobie, a odkryjesz co...

Pożyteczność

Pożyteczność

Rzeczywistość nie różni się dla każdego z nas, bo chodzimy po tych samych ulicach lecz każdy z nas postrzega je na swój sposób. Pani Herbuś chodzi...

Akceptacja

Akceptacja

W tym stanie emocjonalnym - Akceptacja - już jest się ponad własne Ego. Akceptacja mówi: powinno, być tak jak jest. Ci, którzy akceptują, są ludźmi,...

Pycha

Pycha

Pycha jest narcyzmem – kochasz siebie z wzajemnością. To jest największy demon. Narcyzm polega na tym, że ludzie wychodzą z założenia, iż są lepsi...

Obojętność

Obojętność

Obojętność jest przeciwieństwem miłości. To paraliż duszy doprowadzający do przedwczesnej śmierci. Jest oparta o schemat: mam to w dupie, nie zależy...

Nienawiść

Nienawiść

Nienawiść - to opcja działania - ktoś mnie skrzywdził, a przecież nie powinien, więc ja się na nim zemszczę. To powoduje powstanie wewnętrznej...

Złość

Złość

Złość - Tu panuje przekonanie, że powinienem dostawać to czego chcę! To połączenie siły i frustracji w jeden mechanizm. Pojawia się cel: zmienić...

Pożądanie

Pożądanie

Pożądanie - To Twój wyidealizowany obiekt lub sytuacja, w której widzisz tylko wybrane przez siebie cechy obiektu pożądanego. Widzisz tylko...

Smutek

Smutek

Smutek - w tym stanie Twoje ciało nadal jest skurczone - podobnie jak w poprzednich, do tej pory opisanych. Ruchy są powolne, a zachowanie pasywne....

Frustracja

Frustracja

Frustracja - Polega na tym, że moje myślenie na temat otaczającego mnie świata jest inne, niż ten który znam. Czyli, oczekuję podwyżki w pracy od...

Lęk

Lęk

Lęk - Uciekamy przed nieznanym, przed czymś, czego nie znamy i co nas przeraża. Siedząc w swojej piaskownicy, czujemy się bezpieczenie i komfortowo....

Apatia

Apatia

Apatia – to córka Wstydu i Poczucia Winy ściągająca mnie w dół. Sięga głęboko do mojego wnętrza oznajmując, że cokolwiek będę próbował zrobić, to i...

Poczucie winy

Poczucie winy

Trzecia już część! Poczucie winy... To bardzo bliski kuzyn wstydu, który został nam wdrukowany w dzieciństwie za pomocą systemu religijnego....

Wstyd

Wstyd

Kolejna z naszych emocji - Wstyd. Każdy go czasem odczuwa! Wstyd... Zarządzanie sobą polega na zwracaniu uwagi i czujności swoich reakcji na bodźce...

Podsumowanie stylów zarządzania

Podsumowanie stylów zarządzania

Dobry manager dobiera styl zarządzania w zależności od sytuacji, potrzeb ludzi czy zadania, które jest do wykonania. Pamiętać należy, że na...

Style zarządzania – nakazowy

Style zarządzania – nakazowy

Stosujesz siłę i wprowadzasz strach. Styl nakazowy – czyli zarządzanie przez strach. Opiera się na ciągłym monitoringu i kontroli pracowników oraz...

Style zarządzania – Afiliacyjny

Style zarządzania – Afiliacyjny

Styl nastawiona na zachowanie i komunikację. Styl afiliacyjny – manager nastawiony jest na ludzi i budowaniu harmonii i zrozumienia w zespole. Styl...

Kinestetyk

Kinestetyk

Czyli jak to działa: Ludzie, którzy koncentrują się głównie na wrażeniach i uczuciach nazywamy kinestetykami. Mówią wolniej od wzrokowców i...

Słuchowiec

Słuchowiec

Czyli jak się to nazywa? Ludzi, którzy przedstawiają w umyśle rzeczywistość w postaci wypowiedzianych słów nazywamy z łowcami. Zwracają uwagę na...

Wzrokowiec

Wzrokowiec

Czyli jak to wygląda?   Ludzi, którzy przedstawiają swoich umysłach rzeczywistość przede wszystkim w postaci obrazów, nazywamy wzrokowcami....

Style reprezentacji – kanały komunikacji

Style reprezentacji – kanały komunikacji

Doświadczamy z świat i zdobywamy informacje oni używając pięciu zmysłów:   Wzroku, słuchu, dotyku, zapachu i smaku   Na podstawie tego co widzimy,...

Poziom Duchowości

Poziom Duchowości

Bóg, Siła Wyższa, Sumienie czy Idea, te słowa oddają istotę poziomu duchowości. Bo po przepracowaniu siedmiu poziomów według Diltsa przyszedł teraz...

Rozpoznanie siebie –  Misja

Rozpoznanie siebie – Misja

Skoro dotarłaś już tutaj i jak rozumiem określiłeś poprzednie poziomy zaczynając od środowiska do tożsamości, to teraz przyszedł czas na określenie...

Rozpoznanie siebie – Tożsamość

Rozpoznanie siebie – Tożsamość

Wschodzimy coraz głębiej w Ciebie i pewnie już brakuje Ci tchu. Wiele osób potrzebuje to przetrawić, przemyśleć, przespać się z tym nim zaczną dalej...

Rozpoznanie siebie –  Wartości

Rozpoznanie siebie – Wartości

Jeśli znasz cel swojej podróży, to nigdy się nie zgubisz. To jest najprawdziwsza prawda, ale pod jednym warunkiem, że prowadzi Cię Twój osobisty...

Rozpoznanie siebie – Przekonania

Rozpoznanie siebie – Przekonania

Po określeniu, którymi nowymi kompetencjami chcesz się charakteryzować aby osiągnąć stan zadowolenia z siebie, przechodzimy do czegoś co Cię...

Rozpoznanie siebie – Umiejętności

Rozpoznanie siebie – Umiejętności

Kiedy określisz już swoje nowe środowisko w jakich chcesz przebywać i żyć oraz określisz swoje nowe zachowanie, które pomoże Ci osiągnąć ten stan,...

Rozpoznanie siebie –  Zachowanie

Rozpoznanie siebie – Zachowanie

Jak już ustalisz problem w swoim środowisku i ustalisz szczegóły zmiany, przejścia lub wyjścia ze starej piaskownicy, to teraz przyszedł czas na...

Rozpoznanie siebie – środowisko

Rozpoznanie siebie – środowisko

Piramida Diltsa wyjaśnia i obnaża Cię podczas pracy jaką wykonujesz odpowiadając samemu sobie - samej sobie na zadane pytania. W pierwszej...

Cykl uczenia się wg. Davida Kolba

Cykl uczenia się wg. Davida Kolba

Uczenie się jest procesem ciągłym, polegającym na pozyskiwaniu nowej wiedzy i umiejętności. Możemy rozpocząć naukę na dowolnym etapie modelu Kolba....

Nauka osób dorosłych

Nauka osób dorosłych

Człowiek dorosły uczy się, gdy:    Jest gotowy na zmiany – tzn. że ma otwartość na poznawanie nowych rzeczy, nowych umiejętności i na szukanie...

Pracuj z Wizją i Strategią

Pracuj z Wizją i Strategią

Chciałbyś wznieść swoją firmę na wyższy poziom?      •    Chcesz mieć zmotywowany zespół osiągający cele?     •    A może chciałbyś, żeby twoi...

Cele przyszłościowe organizacji

Cele przyszłościowe organizacji

 Cel przyszłościowe organizacji  – cel dla działu  – cel dla pracowników  Etapy Pytania zachęcające zespół do dyskusji i ustalenia precyzyjnego...

Mój zespół

Mój zespół

O ostatecznym sukcesie menadżera decyduje wynik uzyskany przez jego zespół. Na zespół składają się poszczególni jego członkowie, którzy wnoszą swoje...

Odpowiedzialność Menadżera

Odpowiedzialność Menadżera

Zadanie Zrozumienie Cechy skutecznego lidera  Zatrudnianie  Wyszukiwanie osób posiadających odpowiednie kompetencje do osiągnięcia sukcesu...

Elementy odpowiedzialności lidera

Elementy odpowiedzialności lidera

Według Linda Hill  Za rekomendowanie oraz inicjowanie zmian, czasami poza ich kompetencji, podnoszących wydajność i zespołów  Opracowywanie i...

Przewodzenie

Przewodzenie

Przewodzenie świetle obecnych wyzwań stojących przed menadżerami to stworzenie podległym pracownikom warunków zachęcających ich do podążania za nim...

Istota zarządzania partnerskiego

Istota zarządzania partnerskiego

"Ludzie nie opuszczają organizacji, tylko swoich szefów"   Oczekiwania wobec menadżerów w XXI wieku są bardziej złożone niż wieku ubiegłym. Jest to...

Rozpoznawanie własnych potrzeb

Rozpoznawanie własnych potrzeb

Funkcja potrzeb stała się podstawą najsłynniejszej teorii ludzkiej motywacji opracowanej przez psychologa Abrahama Maslowa. Teoria ta dotyczy jego...

Pytania budujące rozwiązanie

Pytania budujące rozwiązanie

Pytania kształtują odpowiedź – zadając właściwe pytania menadżer umożliwia pracownikom budowanie rozwiązań,  pomagają one pracownikowi skoncentrować...

Pytania otwierające

Pytania otwierające

Wielu menadżerów oczekuje niemożliwego id ludzi, którymi zarządza. Już na samym początku rozmowy, która określa powierzenie zadania, słyszę porażkę...

Pytania sytuacyjne

Pytania sytuacyjne

Do czego mogą być potrzebne tego typu pytania w pracy menadżera czy w podczas samorozwoju? Przede wszystkim w ustaleniu wizji i emocji...

Pytanie odwołujące się do zmysłów

Pytanie odwołujące się do zmysłów

Umiejętność zadawania dobrych i trafnych pytań przydaje się w życiu prywatnym jak też i zawodowym. Będąc menadżerem czy szefem zespołu napewno...

Pytania budujące zaangażowanie

Pytania budujące zaangażowanie

Menadżer stosujący tego rodzaju pytania ma większość pewność co do efektywności pracy osoby podwładnej, z którą pracuje. Dowiaduje się także, o...

Pytania o idealny wynik

Pytania o idealny wynik

Niby wydaje się to takie proste w pracy menadżera aby zapytać o wynik podwładną osobę, prawda? A jednak nie! Bo w tradycyjny i powszechny sposób...

Pytania dotyczące motywacji

Pytania dotyczące motywacji

Jedni udzielają porad i rozwiązań chcąc być w ten sposób postrzeganym jako mada osoba. Drudzy milczą i sugestywnie mową niewerbalną budują napięcie...

Pytania zamknięte

Pytania zamknięte

Drugim rodzajem pytań jakie należy stosować w świadomy sposób, są tak zwane pytania zamknięte, które nie dają zbytniego dużego wyboru naszemu...

Pytania otwarte

Pytania otwarte

Napewno zgodzisz się ze mną, że zadawanie właściwych pytań w odpowiedni sposób to bez wątpienia najważniejsza umiejętność dobrego sprzedawcy,...

Pytania coachingowe

Pytania coachingowe

Kto pyta nie błądzi - podpisuje się pod tym powiedzeniem obiema rękoma. Jednak niewiele osób zadaje sobie pytania stojąc przed lustrem, czy pisząc w...

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Każdego dnia komunikujesz się z innymi ludźmi, przedstawiasz im swoje racje, czasem próbujesz do czegoś przekonać. Tylko od Ciebie zależy, czy...

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Manipulacja czy wywieranie wpływu

Każdego dnia komunikujesz się z innymi ludźmi, przedstawiasz im swoje racje, czasem próbujesz do czegoś przekonać. Tylko od Ciebie zależy, czy...

Emocje

Emocje

Intelekt to nie wszystko. Wysoki wynik w teście na inteligencję (IQ) bardzo niewiele nam powie o inteligencji emocjonalnej (EQ), a to od tej drugiej...

Emocje

Emocje

Intelekt to nie wszystko. Wysoki wynik w teście na inteligencję (IQ) bardzo niewiele nam powie o inteligencji emocjonalnej (EQ), a to od tej drugiej...

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Przez dziesięć tygodni czytałaś i uczyłeś się w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji z podwładnym, czy partnerem. Teraz już wiesz co to...

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Podsumowanie Aktywnego słuchania

Przez dziesięć tygodni czytałaś i uczyłeś się w jaki sposób rozwijać kompetencję komunikacji z podwładnym, czy partnerem. Teraz już wiesz co to...

Wyrażanie siebie

Wyrażanie siebie

Podczas uważnej komunikacji warto abyś zwróciła uwagę na komunikat typu JA, w którym akceptujesz stan emocjonalny, sytuacji i zachowań nadawcy....

Wyrażanie siebie

Wyrażanie siebie

Podczas uważnej komunikacji warto abyś zwróciła uwagę na komunikat typu JA, w którym akceptujesz stan emocjonalny, sytuacji i zachowań nadawcy....

Odzwierciedlanie uczuć

Odzwierciedlanie uczuć

Aktywne słuchanie polega też na tym aby dać odczuć rozmówcy, że nie tyle rozumiesz (sfera intelektu) co czujesz (sfera emocjonalna) wypowiedziane...

Odzwierciedlanie uczuć

Odzwierciedlanie uczuć

Aktywne słuchanie polega też na tym aby dać odczuć rozmówcy, że nie tyle rozumiesz (sfera intelektu) co czujesz (sfera emocjonalna) wypowiedziane...

Dowartościowanie

Dowartościowanie

Każdy z nas chciałby mieć wysoką samoocenę i poczucie własnej wartości. Na tym jakże prostym mechanizmie psychologicznym zasadza się kolejna...

Zachęta

Zachęta

Aktywne słuchanie jest najważniejszym elementem międzyludzkiej komunikacji. Moja umiejętność usłuchania dobrze wpływa na jakość mojej relacji w...

Podsumowanie

Podsumowanie

Do asertywnej komunikacji należy też podsumowanie, czego nie czyni wielu menadżerów i sprzedawców podczas zakończenia rozmowy. Pozostawiają temat,...

Klaryfikacja

Klaryfikacja

Podczas rozmowy z klientem warto abyś postępował tak, by Twój klient widział, słyszał i czuł, że jest traktowany w wyjątkowy sposób. Możesz to...

Precyzowanie

Precyzowanie

Pracując nad jakością komunikowania się, to Ty bierzesz pełną odpowiedzialność za jakość przekazywanej treści. Treści, która powinna dotrzeć do...

Stres

Stres

Nowy cykl wpisów - emocje. Mamy je wszyscy, poznajmy je lepiej! Stres jest chorobą naszych czasów. Pewnie czasami boisz się o utratę pracy,...

10. Kompensacja

10. Kompensacja

Ten mechanizm obronny polega na wynagradzaniu siebie za braki lub defekty. Daje sobie chwilową przyjemność, lecz powtarzając daną czynność mogę...

26. Hipochondryzacja

26. Hipochondryzacja

Skupiasz się na doznaniach płynących z własnego ciała; bólu, cierpienia -porównujesz je do zasłyszanych chorób. Wyolbrzymiasz dolegliwości fizyczne....

Trzy warstwy nerwicy wg. F. Perlsa

Trzy warstwy nerwicy wg. F. Perlsa

Nasze życie polega na tym aby w ciągłym procesie uświadamiać sobie potrzeby, do zaspakajania których potrzebne jest wsparcie i świadomość...

Kontrakt

Kontrakt

Pomaga określić warunki współpracy z samym sobą. Doprowadza do uważności na najwyższym poziomie wtajemniczenia, przychylając się wypełniania...

Przekonania

Przekonania

Od dziecka obserwuję otaczający mnie świat i nagrywam wszystko co widzę, słyszę, czuję. Największe autorytety począwszy od rodziców byli moimi Guru....

F. U. S. Oczekiwania P. K. cz. 4

F. U. S. Oczekiwania P. K. cz. 4

Masz możliwość wywierania wpływu lub manipulacji oczekując od osoby, do której mówisz. Jakość zadawania pytań ma ogromny wpływ na odpowiedź, a...

11. Regresja wieku

11. Regresja wieku

Ten mechanizm stosujesz w celu manipulacji partnerem, współmałżonkiem lub kolegą - koleżanką. Wchodząc w osobowość dziecka, pragnąc osiągnąć...

27. Zniekształcenie

27. Zniekształcenie

Postrzegasz świat wokół siebie w sposób oparty tylko i wyłącznie na własnym modelu. Kiedy otrzymujesz od kogoś kwiaty, co wcale nie jest dowodem...

Przerwa między…

Przerwa między…

1. Przerwa między wycofaniem a doznaniem Wydaję się nie reagować na impulsy zmysłowe pochodzące z mojego ciała lub przejawiam taki stopień...

5 funkcji i dysfunkcji osiągania celów

5 funkcji i dysfunkcji osiągania celów

Prowadząc swój biznes od 1999 roku nabyłem doświadczenie, którym teraz się dzielę z Tobą. Poznałem ograniczenia wpływając na moją niemoc twórczą....

Wartości

Wartości

Przez lata pomagały mi odnajdywać drogę kiedy zbaczałem ze szlaku życiowych celów. To one podkreślały właściwe decyzje i stanowiły solidne filary...

F. U. S. O. Powód K. cz. 5

F. U. S. O. Powód K. cz. 5

jest bardzo ważnym elementem komunikacji, bez niego będzie Ci trudno zrealizować całość. Masz prawo - pozycje, stanowisko, miejsce - czyli powód aby...

Pokój

Pokój

W tym stanie posiadasz wyższą jaźń i zastanawiasz się, co możesz zrobić, żeby na świecie był pokój. Żeby nie było głodu, nie było biedy, chorób...

12. Acting-out

12. Acting-out

Jeżeli masz potrzebę wyładowania swoich emocji na worku treningowym, albo dania komuś w mordę, to ten mechanizm stosowany jest właśnie przez Ciebie....

28. Identyfikacja projekcyjna

28. Identyfikacja projekcyjna

Nieustannie posądzasz kogoś, kto przyjmuje postawę przyjazną, o agresję, tak by tę agresję w konsekwencji wywołać. Tu zarzucasz komuś coś, co jest...

Zarządzanie sobą cz. 1

Zarządzanie sobą cz. 1

Był czas kiedy ważne sprawy odkładałem na później mając nadzieję - podświadomie oczywiście - że o nich zapomnę, a następnie robiłem je w ostatniej...

Rozpoznaj swój kapitał

Rozpoznaj swój kapitał

Zastanów się przez chwilę nad czynnikami, które Cię motywują do działania. Jakie jest ich znaczenie w Twoim życiu i na jaką skalę? Czy ustalałaś...

Tożsamość

Tożsamość

To w jaki sposób myślisz o sobie ma wpływ na Twoje sukcesy oraz porażki. Myśląc o sobie w kategoriach; „Jestem beznadziejny”, „Nie nadaję się do...

F. U. S. O. P. Konsekwencje cz. 6

F. U. S. O. P. Konsekwencje cz. 6

Nie zawsze jest kolorowo, że komunikat wysłany do drugiej osoby zostanie dobrze zrozumiany. Jeśli zastosowałaś poprzednie pięć punktów, to...

13. Fiksacja

13. Fiksacja

Daje krótkotrwały zysk w postaci zmniejszenia odczuwania napięcia, a to jest podstawowe zadanie mechanizmów obronnych. Fiksacja polega na uporczywym...

29. Porównania w służbie ego

29. Porównania w służbie ego

Powiększasz lub pomniejszasz swoje sukcesy lub błędy poprzez odwołanie się do określonych elementów rzeczywistości. Działając w służbie ego...

SOCIAL MEDIA