Podczas rozmowy z klientem warto abyś postępował tak, by Twój klient widział, słyszał i czuł, że jest traktowany w wyjątkowy sposób. Możesz to zrobić tylko w jeden sposób, w taki kiedy to będzie on przekonany o tym, że wszystko co mówi, dociera do Ciebie bez żadnego „ale”.
Jeśli przyjrzysz się uważnie technikom, które były do tej pory, to dojdziesz – lub powinieneś dojść – do wniosku, że przecież w dużej mierze stosujesz je w swoim życiu codziennym i nie zauważyłeś, że je stosujesz, prawda?
Klaryfikacja to uporządkowanie, uściślenie i rozjaśnienie istotnych elementów wypowiedzi partnera – klienta:
- Chcę się upewnić, czy aby na pewno chodzi Panu o…
- Mam wrażenie, że się gdzieś pogubiłem. Pozwoli Pani, że powiem to co zrozumiałem….
- Proszę to powtórzyć jeszcze raz….
- Inaczej mówiąc, sądzi Pan, że….
- Czy ja dobrze Pana zrozumiałem, ma Pan na myśli…..
Prosisz o rozwinięcie jakiejś myśli, która jest dla Ciebie nie do końca jasna, o wyjaśnienie niezrozumiałych treści, na przykład poprzez podanie treści, które właśnie usłyszałeś. Bo w ten oto sposób, klient jeszcze raz wypowiadając się na temat myśli, którą właśnie wyraził, sam przeanalizuje jej sens. Ty tylko masz słuchać, słuchać i ponownie słuchać.
Na tym polega magia dobrego sprzedawcy, który różni się od marnych sprzedawców; oni przedstawiają ofertę i chcą sprzedać, a Ty wykazujesz potrzebę posiadania danego produktu, usługi… siebie.
Więcej na temat nauki słuchania i podniesienia kompetencji sprzedaży dowiesz się podczas szkoleń powadzonych przed www.goformore.pl bo warto.