Zarządzanie sobą

Zarządzanie własną marką w Social Media powinno być spójne z Tobą i Twoimi wartościami. Komunikacja online musi być prowadzona na czterech poziomach:

1. Osobistym, czyli stosunek do samego siebie.

2. Interpersonalnym – czyli stosunek z innymi ludźmi.

3. Odpowiedzialności – czyli za publikowanie treści, zdjeć i materiałów video.

4. Organizacyjnym – potrzeba organizacji materiałów i planu działania.

 

Do tego odpowiedni dobór współpracowników; grafika, coprywritera, informatyka, coach i psychoterapeutkę. Obecność na szkoleniach podnoszących kompetencję jest obowiązkiem, bo nową wiedzę należy pozyskać od najlepszych na rynku za dobrą cenę.

 

Każdy z powyższych poziomów jest bardzo ważny i potrzebny, lecz sam w sobie niewystarczający, co oznacza, że musisz działać na wszystkich poziomach.

 

Jednak kluczem do wszystkiego jest wiarygodność. Zacznijmy od poziomu osobistego. Wiarygodność opiera się na samoocenie swojego charakteru i kompetencji. Jeżeli pozytywnie oceniasz swój charakter, lecz nie kompetencje, to i tak nie będziesz ufał swoim współpracownikom. Wiele osób działajacych w Social Media traci swoją zawodową wiarygodność, gdyż pozwoliła, by ich wiedza się dezaktualizowała. Bez charakteru i mocno rozwiniętych kompetencji nie zdołasz sprawić aby ludzie Ci zaufali. Twoje decyzje będą roztropne. Im bardziej powolny rozwój Twój zawodowy jest, tym stopień wiarygodności niewielki.

 

Zaś na poziomie interpersonalnym sprawa wygląda tak: zdaj sobie sprawę z tego, że wiarygodność jest podstawą zaufania. Bo zaufanie polega na emocjonalnej więzi pomiędzy dwojgiem ludzi, którzy przybywając do Twego grona znajomych na Fan Page na Facebook’u, Instagramie czy Linkedin’ie. Tu zaczynasz pracować z tymi ludźmi na zasadzie partnerstwa, bo jeżeli np. dwoje ludzi sobie ufa to ich zaufanie oparte jest na wiarygodności, prawda? Porozumienie staje się łatwe, a ich wzajemne stosunki cechuje empatia, synergia i owocna współzależność. Gdy jednej z tych osób brakuje kwalifikacji pomocne może okazać się szkolenie lub rozwój.

 

Dając się poznać poprzez kanały w Social Media budujesz zaufanie od samego początku, które jest źródłem sukcesu lub porażki i wpływa na efekty Twojego działania, produkcji, uczenia czy zarządzania. Nie budując marki i tak ją budujesz, byle jaką ale budujesz.

 

Biorąc pełną odpowiedzialność, budujesz swój charakter, podnosisz właściwe kompetencje oraz jesteś zorganizowany, a to wszystko powoduje, że przyciągasz większe rzesze ludzi, którzy chcą podróżować przez życie właśnie z Tobą.