Styl nastawiona na zachowanie i komunikację.
Styl afiliacyjny – manager nastawiony jest na ludzi i budowaniu harmonii i zrozumienia w zespole. Styl ten bardzo mocno bazuje na komunikacji i jak najmniejszej ilości procedur. Manager wspiera zespól, chwali, daje pozytywne informacje zwrotne, pomaga.
Tutaj ważny jest człowiek i stawiany jest na pierwszym miejscu, reszta znajduje się na dalszym miejscu. Tutaj liczy się dobro grupy, tworzenie bardzo przyjaznej atmosfery, która powinna sprzyjać skutecznej codziennej pracy jaką wykonuje zespół. Najważniejsze jest dobre samopoczucie Twoich podwładnych.
Tutaj koncentrujesz się na budowaniu pozytywnych relacji w zespole oraz z Tobą jako menadżerem. Swoją pracę opierasz na wartościach takich jak zaufanie, zrozumienie, przyjaźń oraz wysoce rozwiniętą empatią.
Nie zdołasz uniknąć konfliktów więc razem z zespołem, który angażujesz i rozwiązujecie te konflikty razem. Pamiętaj o konstruktywnej krytyce, a nie obrażaniu podwładnego – tego możesz się nauczyć. Skoncentruj się na pozytywnej informacji zwrotnej, komunikowaniu wzmacniania silnych stron swojego pracownika oraz na bierząco koryguj błędy każdego z nich.
Musisz pamiętać o kilku rzeczach jeśli chcesz wprowadzić ten styl, mianowicie:
• Duże skupienie na każdym z zespołu może powodować opóźnienie decyzyjności zadań.
• Zespół może zapomnieć o sprawnym realizowaniu swoich obowiązków, bo koncentrujesz się na tylko na dobrej atmosferze.
• Możesz zagłaskać kotka na śmierć.
Pamiętaj, że ludzi przyciągamy do pracy ze względu na zarobki i dobrą pracę, a odchodzą ze względu – najcześciej – złej atmosfery, ponizania, braku uważności ze strony przełożonych i szyderczosnci.