Niby wydaje się to takie proste w pracy menadżera aby zapytać o wynik podwładną osobę, prawda? A jednak nie! Bo w tradycyjny i powszechny sposób zapytasz;
- jak to zrobiłeś?
- jak do tego doszło?
- Jak to się stało?
- Co zrobiłeś?
Pytania te nic nie wnoszą w relacji po za wprowadzeniem osoby pytanej w zakłopotanie i napięcie. Zwróć proszę uwagę na to, że pytania bardzo często nie są kierowane do intelektu lecz do emocji i podwładny przeżywa taką sytuację bardzo głęboko. Dlaczego? Bo Ci musi wyjaśnić.
Pytania o idealny wynik, powinny być także pytaniami idealnymi, które powinny wystąpić przed, a nie po wykonaniu zadania. Pytania te umożliwiają eksplorację celów pracownika:
- Jaki byłby idealny stan który chciałbyś osiągnąć?
- Co chciałbyś zobaczyć / usłyszeć / poczuć w wersji idealnej?
- Po czym poznasz, że osiągnąłeś idealny wynik?
W ten sposób łatwiej Ci się będzie pracować budując wartościowe relacje z podwładnymi. Zadbaj o idealny wynik zadając właściwe pytania, a zespół stanie się bardziej kreatywny. Stosuj te pytania, bo naprawdę warto.