Jak zwiększyć poziom EQ, który jest jednym z 5 najbardziej kluczowych kompetencji menadżerskich dzisiejszych czasów? Jak rozwijać empatię w komunikacji z podwładnymi lub klientami? Jak stać się menadżerem, z którym pracownicy czują się dobrze?
Zdaniem twórcy pojęcia inteligencji emocjonalnej, profesora Daniela Golemana, każdy człowiek może ćwiczyć inteligencję emocjonalną w każdym z jej pięciu obszarów. Aby zwiększyć swój poziom EQ, nieustannie udoskonalaj każdy z nich:
• zwiększaj świadomość swoich myśli i uczuć. W tym pomocne są spotkania z psychoterapeutą lub coachem w celu zrozumienia i nazwania swoich uczuć.
• ćwicz samokontrolę poprzez stosowanie proaktywności i rozciągnięcie tej chwili między bodźcem, a reakcją.
• dbaj o wysoki poziom motywacji. Najpierw sam musisz posiadać płomień, aby za chwilę podpalać innych.
• wykazuj się empatią, współczuciem i zrozumieniem drugiej osoby. Nie projektuj własnych uczuć na człowieka, tylko zrozum z poziomu emocji, a nie intelektualnie.
• angażuj się w relacje, by ćwiczyć umiejętności społeczne.
Jak to jednak zrobić? Łatwym i skutecznym sposobem będzie udział w specjalnym szkoleniu pod okiem specjalisty. Podczas organizowanych przeze mnie zajęć poznasz nie tylko teorię, ale również praktyczne metody, dzięki którym zwiększysz swój poziom EQ. www.goformore.pl
W ostatnich kilku latach coraz cześciej widzimy kobiety na stanowiskach menadżerskich, jak sądzisz dlaczego? Właśnie z powodu tych kompetencji miękkich; inteligencji emocjonalnej. Mężczyźni przez długi czas zarządzali na twardo i nie zauważyli, że pracownicy się zmieniają i wymagają bardziej miękkiego zarządzania; słuchania, współczucia, empatii.
Jeśli nie zaczniesz rozwijać tej kompetencji to podzielisz los tych facetów, którzy stwierdzili, że ich metoda jest najlepsza, a dziś szukają pracy. Rynek się zmienia, więc zadbaj o to aby się do niego dostosować i osiągać nowe sukcesy.