Akademia People Helper
Tomasz Grzelak

F. Uczucia. S.O.P.K. cz. 2

Inteligencja emocjonalna jest jedną z 7 najbardziej cenionych kompetencji wśród kandydatów do pracy na stanowiskach menadżerskich. Emocje wywołują w nas różne stany od smutnych po euforie i to do ciebie należy zarządzanie własnymi jaki każdego z zespołu emocjami. 
 
Mówię o uczuciach, które wywołują różne zachowania. Na przykład w przestrzeni biurowej okazywanie emocji uznawane jest za słabość, przecież facet nie płacze, a kobieta się rozkleja, prawda? A beczy tylko baba - to z wychowania w patriarchacie ludzie tak twierdzą. 
 
Mówiąc o uczuciach kierujemy informacje o sobie, a nie o tym jak się zachowuje druga osoba lub bez oskarżenia (że zawsze przez ciebie…). Kiedy czujesz się skrzywdzony lub urażony, to asertywnym sygnałem będzie powiedzieć o tym w ten sposób: 
 
Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia, więc to moje zachowanie w trakcie przeżywanych emocji jest pod kontrolą lub to emocje zarządzają mną. Menadżer, który pracuje nad sobą potrafi analizować swoje emocje i to co przeżywa. 
 
Jeśli osoba, która została poinformowana o moich emocjach, że źle się z tym czuję i nie zaprzestaje swoich
działań, to jest to informacja o barku szacunku do mnie. A kto chce pracować z takimi ludźmi? 
Kiedy będę mówić o emocjach w sposób obwiniania i prowokacji? kiedy będę kierować informację zwrotną do drugiej osoby w sposób:
 
Unikaj takich komentarzy w pracy, a tym bardziej w zespole, którym kierujesz. Władza daje możliwości lecz nie powoduje, że ludzie pragną z Tobą pracować. W takich warunkach kiedy są obwiniani, oni muszą tylko z Tobą przebywać i przy każdej narażającej się okazji odejdą.

Dodaj komentarz

Design by social time